contact
dots
map
dots
home
login:hasło:
...nie masz jeszcze konta? zarejestruj się!
O PROJEKCIE
Dowiedz się więcej o projekcie "Wielkopolska musi wiedzieć"! Dowiedz się dlaczego wielkopolska musi wiedzieć, czego ta wiedza ma dotyczyć, oraz poznaj korzyści jakie przyniesie dla Ciebie projekt. Zawarte w tym dziale szczegółowe informacje dotyczące projektu pozwolą na pełne zrozumienie istoty działania Wyższej Szkoły Logistyki w obszarze ponadgimnazjalnej edukacji logistycznej.
info
Logistyk też człowiek
Z czego wynika pomysł:
 
Pomysł powstał przede wszystkim na podstawie częstego wskazywania przez firmy uczestniczące w projekcie dużego znaczenia umiejętności interpersonalnych pracowników działających w obszarze logistyki. Po za tym w trakcie badań terenowych w szkołach został zdiagnozowany niewystarczający zakres przewidzianych treści dydaktycznych przygotowujących uczniów w sposób praktyczny do kontaktu międzyludzkiego w branży logistycznej.
 
Ogólna idea pomysłu
  • opracowanie serii materiałów dydaktycznych rozwijających umiejętności interpersonalne uczniów z uwzględnieniem specyfiki pracy w branży logistycznej
Możliwy sposób realizacji pomysłu 
  • wspólne opracowanie przez szkoły i firmy najbardziej istotnych zagadnień w tym obszarze oraz najlepszej formy przedstawienia tego problemu (panel lub fora LPB)
  • bezpośredni kontakt firm z wyspecjalizowanymi podmiotami w zakresie szkoleń miękkich w celu zbudowania unikatowego dla branży modelu szkoleń  
  • opracowanie prezentacji multimedialnych oraz wydzielenie na LPB obszaru poświęconego tylko temu zagadnieniu
Ocena podczas warsztatów:
 
Argumenty za szkół
  • zwiększenie atrakcyjności zajęć
  • przybliżenie uczniom specyfiki pracy w przyszłym zawodzie
  • zwrócenie uwagi uczniów na aspekty autoprezentacji i potrzebę umiejętności autoprezentacyjnych w aspekcie poszukiwania w przyszłości pracy
Argumenty za dla firm
  • uczniowie na praktykach będą lepiej przygotowani
  • potencjalnie lepsza jakość obsługi klienta przez absolwentów pracujących w firmach
Argumenty przeciw dla szkół
  • brak czasu do realizacji
  • konieczność modyfikacji programu nauczania
Argumenty przeciw dla firm
  • problemy czasowe i finansowe związane z realizacją