contact
dots
map
dots
home
login:hasło:
...nie masz jeszcze konta? zarejestruj się!
O PROJEKCIE
Dowiedz się więcej o projekcie "Wielkopolska musi wiedzieć"! Dowiedz się dlaczego wielkopolska musi wiedzieć, czego ta wiedza ma dotyczyć, oraz poznaj korzyści jakie przyniesie dla Ciebie projekt. Zawarte w tym dziale szczegółowe informacje dotyczące projektu pozwolą na pełne zrozumienie istoty działania Wyższej Szkoły Logistyki w obszarze ponadgimnazjalnej edukacji logistycznej.
info
Historia utworzenia bazy mat. dydaktycznych WSL
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
► Już w 2007 r. w Wyższa Szkoła Logistyki przeprowadziła badania ankietowe, których celem było rozpoznanie problemów związanych z realizacją procesu dydaktycznego dotyczącego kształcenia w zawodach: technik spedytor i technik logistyk. W szczególności badania miały umożliwić nauczycielom wypowiedzieć się w sprawach dotyczących jakości merytorycznej programów nauczania, treści nauczania, liczby godzin poświęconych na ich przekazanie oraz dostępności podręczników i materiałów dydaktycznych dla uczniów i nauczycieli.

W przypadku pytania „czy środki dydaktyczne wymagane do prowadzenia zajęć są dostępne?”. Jedynie dla przedmiotu ekonomika logistyki nieznacznie przeważały oceny pozytywne, negatywnych było 41%. Dla pozostałych przedmiotów przeważały oceny negatywne aż do 79% dla gospodarki zapasami i magazynem oraz systemów logistycznych.

W uwagach do tego pytania dominują sformułowania rozpoczynające się słowem "brak": brak filmów, brak folii, brak plansz, brak map, brak katalogów, brak cenników, brak oprogramowania. Rzadziej wskazywane jest to, że środki dydaktyczne są drogie. Z przeprowadzonych badań ankietowych wynika, że największe problemy z jakimi spotykają się nauczyciele kształcący techników logistyków i techników spedytorów związane są z literaturą oraz z różnymi wymaganymi środkami dydaktycznymi.

Z większości ankiet wynika, że brak jest podręczników, zbiorów zadań i ćwiczeń na poziomie szkoły ponadgimnazjalnej do większości realizowanych przedmiotów, w tym właściwie do wszystkich przedmiotów stricte logistycznych. Respondenci wskazali na trudności i bariery, w tym finansowe, w dostępie do literatury fachowej, na potrzeby podnoszenia własnych kwalifikacji. Powszechnie jest także odczuwany brak środków dydaktycznych dostosowanych do potrzeb nauczania konkretnych przedmiotów. Tutaj szczególnie mocno podkreślana była bariera finansowa – środki dydaktyczne, zwłaszcza programy komputerowe, są drogie i w związku z tym niedostępne.

Chcąc wspomóc nauczycieli w ich pracy Wyższa Szkoła Logistyki:
►opracowała podręczniki dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych:
1. Podstawy logistyki
2. Transport i spedycja
3. Zapasy i magazynowanie tom I
4. Zapasy i magazynowanie tom II
5. Planowanie logistyczne
6. My logistics (język angielski dla logistyków)
7. Słownik terminologii logistycznej
8. Usługi logistyczne
9. Systemy logistyczne
►uruchomiła studia podyplomowe dla nauczycieli,
►utworzyła bazę materiałów dydaktycznych, na którą składają się:
1. materiały dydaktyczne studiów podyplomowych WSL
2. nowinki z rynku logistycznego
3. materiały do zajęć laboratoryjnych rysunki i schematy
4. sprawdziany
5. dokumenty przydatne w pracy nauczyciela
6. materiały przekazane dla przedsiębiorstwa
7. technik logistyk
8. technik spedytor

Początkowo baza ta zawierała niewiele materiałów, ponieważ opierała się głównie na pomocach wstawionych przez pracowników WSL, z biegiem czasu do rozbudowy bazy zachęciliśmy również nauczycieli a także firmy logistyczne, które bardzo chętnie udostępniają swoje filmy i materiały. Państwa również zachęcamy do udostępniania swoich materiałów.